Dla kogo: wychowawcy, pedagodzy szkolni, psychologowie szkolni, pedagodzy specjalni.
Ilość godzin dydaktycznych: 8
Materiały powarsztatowe w formie elektronicznej.
Wszyscy Uczestnicy doświadczą 90% praktyki z zakresu:
– integracji zespołów klasowych za pomocą zabaw dramowych,
– twórczej profilaktyki kształtującej kompetencje społeczne i emocjonalne uczniów,
– planowania i organizacji sytuacji edukacyjnych wzbudzających ciekawość uczniów , umożliwiających partnerskie relacje, wykorzystanie twórczych potencjałów uczniów na zajęciach dydaktyczno-wychowawczych.
Uczestnicy będą mogli:
+ zapoznać się przede wszystkim z praktyczną wiedzą na temat filozofii i metodyki prowadzenia zajęć z wykorzystaniem dramy jako metody wspomagającej lub wiodącej na zajęciach edukacyjnych i wychowawczych,
+ zainspirować się pomysłami na realizację zajęć dramowych w oparciu o „Szkołę dramy bohaterskiej wyobraźni” łączącej dramę z międzynarodowym projektem prof. Filipa Zimbardo „Bohaterska wyobraźnia”,
+ zdobyć praktyczne umiejętności animowania zajęć dramowych z wykorzystaniem wybranych technik dramowych,
+ mieć okazję do bezpośredniego doświadczenia sytuacji dramowych, bycia w roli i poza rolą.
Prowadząca szkolenie:
Hanna Jastrzębska – Gzella
Edukator i pedagog dramy, nauczyciel muzyki i muzykoterapeuta w Specjalnym Ośrodku Szkolno- Wychowawczym dla Dzieci Słabo Widzących w Łodzi, doradca metodyczny do spraw kształcenia specjalnego w Łódzkim Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego, pedagog i edukator dramy, instruktor teatralny prezes Koła Terenowego Polskiego Ośrodka Międzynarodowego Stowarzyszenia Teatrów dla Dzieci i Młodzieży, wykładowca w Akademii Muzycznej w Łodzi oraz Wyższej Szkoły Pedagogicznej.
Prezentowała metodę dramy na ogólnopolskich i międzynarodowych konferencjach (m.in. w ramach Ogólnopolskiego Forum Muzykoterapeutów, Międzynarodowego Biennale Terapia i Teatr, Międzynarodowej Konferencji Naukowo Warsztatowej Drama metodą edukacji XXI wieku, Międzynarodowego Projektu Ambasador edukacji trans kulturowej).