Apteczka pierwszej pomocy emocjonalnej – licencjonowane szkolenie

Gdy coś nam dolega sięgamy do apteczki pierwszej pomocy medycznej. A jak możemy pomóc sobie lub komuś, kto czuje się zraniony, czy przeżywa trudne momenty?

➡️ Celem szkolenia jest przekazanie licencji i przygotowanie uczestników do realizacji programu APTECZKA PIERWSZEJ POMOCY EMOCJONALNEJ. Zadaniem programu jest rozwijanie w dzieciach podstawowych umiejętności społecznych i emocjonalnych oraz przygotowanie do radzenia sobie z trudnościami. Korzystając z założeń psychologii pozytywnej, sformułowanych przez amerykańskiego psychologa Martina E.P. Seligmana, przyjęto, że optymizmu można się nauczyć, a postawa optymizmu może prowadzić do szczęśliwego i satysfakcjonującego życia.

➡️ U uczniów, realizacja program, przyczynia się do rozwijania umiejętności radzenia sobie ze stresem i trudnościami poprzez budowanie pozytywnych przekonań, wiary w siebie i zrozumienia dla innych.

  • Poprawia zachowanie i zwiększa zaangażowanie w naukę
  • Rozwija umiejętności kontrolowania emocji
  • Zmniejsza częstotliwość stanów depresyjnych
  • Zmniejsza prawdopodobieństwo sięgania po narkotyki
  • Pozwala osiągać lepsze wyniki w testach kompetencji i wiedzy

Gdy ktoś się zrani lub skaleczy sięga do apteczki pierwszej pomocy medycznej, by szybko opatrywać rany, zaklejać plastrem zadrapania lub podać leki uśmierzające ból. A co się dzieje, jeśli mamy do czynienia ze zranieniem emocjonalnym? Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej jest potrzebna, by pomóc nie tylko leczyć rany duszy, ale by również odzyskać dobry humor, nadzieję i nabywać odporność psychiczną.

➡️ Program został zbudowany na podstawie 10 Wskazań dla zachowania zdrowia psychicznego i projektu Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej dla dzieci, zaprezentowanego przez  Sigrun Danielsdottir z Islandii na międzynarodowych warsztatach dla koordynatorów programu Przyjaciele Zippiego.

➡️ W programie nauczyciel, wychowawca wykorzystując bogaty pakiet warsztatowy, omawia z uczniami następujące zagadnienia:

  1. Apteczka skarbów – jak leczyć rany duszy?
  2. Optymizm – myśl pozytywnie, wtedy jest łatwiej!
  3. Przyjaźń – okazuj miłość i przyjaźń!
  4. Kreatywność – ucz się całe życie, odkrywaj i wzmacniaj swoje talenty!
  5. Wytrwałość – nie poddawaj się, sukces w życiu to bieg na długi dystans!
  6. Zdrowie fizyczne – dbaj o zdrowie i ćwicz codziennie – to poprawia samopoczucie!
  7. Szczerość – nie komplikuj niepotrzebnie swojego życia!
  8. Życzliwość – próbuj zrozumieć i wspierać innych!
  9. Wdzięczność – okazuj wdzięczność za wszystko, co cię spotyka!
  10. Marzenia – wyznaczaj sobie cele i snuj marzenia!

➡️ Inwestycja nauczyciela w szkolenie wynosi 450 zł od osoby.
Kwota zawiera się opłatę za: materiały edukacyjne,  7 godzinne szkolenie, licencję.

➡️ Prowadzący:
Hanna Jastrzębska – Gzella
specjalista od animacji teatralnej, edukator i pedagog dramy
z Łódzkiej Akademii Dramy

Więcej informacji o Programie znajdziesz na stronie https://pozytywnaedukacja.pl/programy/apteczka/o-programie

Related Articles

Praktyczne szkolenie: Pozytywna dyscyplina w codziennej praktyce wychowawczej w szkole podstawowej. Metody oraz techniki pracy z klasą i w indywidualnym kontakcie z uczniem w zakresie rozwoju kompetencji emocjonalno-społecznych. Inspiracje – pomysły – gotowe rozwiązania

Dla kogo: wychowawcy, pedagodzy szkolni, psychologowie szkolni, pedagodzy specjalni. Ilość godzin dydaktycznych: 8 Materiały powarsztatowe w formie elektronicznej. Uczestniczki i Uczestnicy doświadczą 90% praktyki z zakresu: + pozytywnej dyscypliny,+ aktualnych trudnościach wychowawczych w szkole,+ efektownego procesu rozwoju inteligencji emocjonalnej u uczniów,+ skutecznych metod i technik rozwijających kompetencje emocjonalne i społeczne wykorzystywanych w szkole do pracy […]
Read more

Szkolenie certyfikujące – Bohaterska Wyobraźnia, I MODUŁ

SZKOLENIE CERTYFIKUJĄCE DLA NAUCZYCIELI I MODUŁ  „Jak Bierni Obserwatorzy mogą stać się Bohaterami?” Po szkoleniu uczestnik otrzymuje certyfikat Programu, uzyskuje tytuł Nauczyciela Edukacji HIP i jest upoważniony do prowadzenia zajęć z uczniami z zakresu modułu I. ➡️ Moduł pierwszy Programu: pokazuje i tłumaczy, na czym polegają naturalne ludzkie tendencje do wyłącznie biernego obserwowania w sytuacjach kryzysowych, dostarcza […]
Read more

Animator szkolnych gier interpersonalnych

Zdobądź nowe techniki pracy i wzbogać się o nowe umiejętności animatorskie w prowadzeniu aktywnych zabaw i gier rozwijających umiejętności społeczne. Zobacz jak tworzyć gry interpersonalne z edukacyjnymi wyzwaniami dla młodych ludzi. A wszystko to przy dobrej zabawie i 90% praktyki. ➡ O szkoleniu: Szkolenie przygotowuje do samodzielnego prowadzenia zajęć rozwijających umiejętności społeczne młodzieży w oparciu […]
Read more
Search for: