Szkolenie praktyczne: Metoda dramy w pracy z uczniem szkoły podstawowej w zakresie edukacji, wychowania i profilaktyki

Dla kogo: wychowawcy, pedagodzy szkolni, psychologowie szkolni, pedagodzy specjalni.

Ilość godzin dydaktycznych: 8
Materiały powarsztatowe w formie elektronicznej.

Wszyscy Uczestnicy doświadczą 90% praktyki z zakresu:

 – integracji zespołów klasowych za pomocą zabaw dramowych,

– twórczej profilaktyki kształtującej kompetencje społeczne i emocjonalne uczniów,

– planowania i organizacji sytuacji edukacyjnych wzbudzających ciekawość uczniów , umożliwiających partnerskie relacje, wykorzystanie twórczych potencjałów uczniów na zajęciach dydaktyczno-wychowawczych.

Uczestnicy będą mogli:

+ zapoznać się przede wszystkim z praktyczną wiedzą na temat filozofii i metodyki prowadzenia zajęć z wykorzystaniem dramy jako metody wspomagającej lub wiodącej na zajęciach edukacyjnych i wychowawczych,

+ zainspirować się pomysłami na realizację zajęć dramowych w oparciu o „Szkołę dramy bohaterskiej wyobraźni” łączącej dramę z międzynarodowym projektem prof. Filipa Zimbardo „Bohaterska wyobraźnia”,

+ zdobyć praktyczne umiejętności animowania zajęć dramowych z wykorzystaniem wybranych technik dramowych,

+ mieć okazję do bezpośredniego doświadczenia sytuacji dramowych, bycia w roli i poza rolą.


Prowadząca szkolenie:

Hanna Jastrzębska – Gzella

Edukator i pedagog dramy, nauczyciel muzyki i muzykoterapeuta w Specjalnym Ośrodku Szkolno- Wychowawczym dla Dzieci Słabo Widzących w Łodzi, doradca metodyczny do spraw kształcenia specjalnego w Łódzkim Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego, pedagog i edukator dramy, instruktor teatralny prezes Koła Terenowego Polskiego Ośrodka Międzynarodowego Stowarzyszenia Teatrów dla Dzieci i Młodzieży, wykładowca w Akademii Muzycznej w Łodzi oraz Wyższej Szkoły Pedagogicznej.

Prezentowała metodę dramy na ogólnopolskich i międzynarodowych konferencjach (m.in. w ramach Ogólnopolskiego Forum Muzykoterapeutów, Międzynarodowego Biennale Terapia i Teatr, Międzynarodowej Konferencji Naukowo Warsztatowej Drama metodą edukacji XXI wieku, Międzynarodowego Projektu Ambasador edukacji trans kulturowej). 

Related Articles

Gra słowna „nękanie” – czyli jak pomóc uczniom bronić się przed mobbingiem rówieśniczym?

➡️ Praktyczne szkolenie pokazujące jak przygotowywać dzieci i młodzież do radzenia sobie w trudnych sytuacjach rówieśniczych w szkole oraz poza nią. Zjawisko przemocy psychicznej występuje także wśród dzieci i młodzieży. Mówimy wtedy zwykle o mobbingu rówieśniczym lub szkolnym. ➡️ Celem 4 godzinnego szkolenia jest przygotowanie wychowawców i pedagogów do przeprowadzenia efektywnych dwugodzinnych warsztatów z uczniami w temacie mobbingu […]
Read more

Pomysł na zgraną klasę

Odbierz pomysł i scenariusz na zgraną klasę. Zwiększ swój warsztat pracy o sprawdzone techniki pracy z grupą!   Zdobądź skuteczne i sprawdzone sposoby na: Rozwiązywanie trudnych sytuacji w klasie (konflikty, nękanie, bariery komunikacyjne) Rozwijanie nowych umiejętności społecznych u uczniów Efektywną integrację grupy  Metoda oparta na autorskim scenariuszu pracy z grupą wykorzystywanym na co dzień w […]
Read more

Praktyczne szkolenie: Pozytywna dyscyplina w codziennej praktyce wychowawczej w szkole podstawowej. Metody oraz techniki pracy z klasą i w indywidualnym kontakcie z uczniem w zakresie rozwoju kompetencji emocjonalno-społecznych. Inspiracje – pomysły – gotowe rozwiązania

Dla kogo: wychowawcy, pedagodzy szkolni, psychologowie szkolni, pedagodzy specjalni. Ilość godzin dydaktycznych: 8 Materiały powarsztatowe w formie elektronicznej. Uczestniczki i Uczestnicy doświadczą 90% praktyki z zakresu: + pozytywnej dyscypliny,+ aktualnych trudnościach wychowawczych w szkole,+ efektownego procesu rozwoju inteligencji emocjonalnej u uczniów,+ skutecznych metod i technik rozwijających kompetencje emocjonalne i społeczne wykorzystywanych w szkole do pracy […]
Read more
Search for: